تکنیک های متقاعد سازی مشتریان

چگونه مشتری را قانع کنیم؟

بهترین راه برای اینکه مشتریان را قانع کنیم کالای ما را خریداری کنند، این است که آنها را متقاعد کنیم به کالای ما

«احتیاج» دارند. این فرایند را به دو صورت می‌توانیم انجام بدهیم:

  1. آنها را با خصوصیات و کاربردهای کالا آشنا کنیم؛
  2. کالا را تبلیغ کنیم.

گرچه، مهم‌ترین عاملی که موجب جذب مشتریان بیشتر می‌شود، کیفیت کالاست. زمانی که محصول‌مان‌ کیفیت بالایی

داشته باشد، فرایند جذب مشتری ساده‌تر می‌شود. زمانی که کالا مرغوب باشد، حتی اگر تبلیغات هم انجام ندهیم، به احتمال

زیاد خود مشتری‌ها به ما مراجعه می‌کنند و از این طریق به فروش بالایی می‌رسیم.

۱. به هنر متقاعدسازی در فروش مسلط شوید:

متقاعدسازی مشتری به معنی قانع کردن مشتری به خرید از طریق تأکید روی منافعی است که کالا برای او به ارمغان می‌آورد.

می‌توانید به مشتری نشان بدهید که چرا کالای شما اثرگذارتر و بهتر از کالای رقباست. به‌عنوان یک تکنیک، می‌توانید تقدیر

و تشکرهای مشتریانی را که از کالای شما راضی بوده‌اند، به مشتری جدید نشان بدهید.

۲. محصولات‌تان را در معرض دید قرار بدهید:

یک راه هوشمندانه برای متقاعدسازی مشتریان این است که کالای خود را در معرض دیدشان قرار بدهید.

می‌توانید مکانی عمومی یا مکانی پُرتردد مثل مراکز خرید یا ایستگاه‌های مترو را برای نمایش کالای خود انتخاب کنید.

زمانی که به‌طور عمومی کالای خود را به نمایش می‌گذارید، مشتریان قادرند به‌خوبی مزایا، ویژگی‌ها و کاربردهای کالا را ببینند

و سؤالات احتمالی و شک‌وشبهات مربوط به کالا را با شما به اشتراک بگذارند.۳. متناسب با مشتریان به آنها پیشنهادهای خلاقانه ارائه بدهید

۳. متناسب با مشتریان به آنها پیشنهادهای خلاقانه ارائه بدهید:

از روش‌های ترغیب مشتری بهره بگیرید. مثلا بیشترِ افراد زمانی که بدانند می‌توانند کالایی را به قمیت کمتر بخرند، بیشتر

به خرید ترغیب می‌شوند. گاه‌به‌گاه به این فکر کنید که چطور با پروموشن‌ها و انواع تخفیفات در فروش، می‌توانید مشتریان

را جذب کنید.

۴. امکان استفاده‌ی آزمایشی از کالا را مهیا کنید:

اجازه‌ی استفاده‌ی آزمایشی یکی از استراتژی های فروش موفق است و به‌خصوص روی مشتریانی که برای خرید شک دارند،

خیلی خوب جواب می‌دهد.

5.کالاهای مکمل را به مشتریان معرفی کنید:

اگر کالای مکملی دارید که می‌تواند همراه با کالای خریداری‌شده استفاده شود، حتما مشتری را ترغیب کنید آن را هم بخرد تا

فروش بیشتری داشته باشید.

 6.محصول خود را تبلیغ کنید:

مهم‌ترین ابزار متقاعدسازی همین تبلیغات است. باید کالای خود را به هر طریق ممکن از روزنامه و رادیو گرفته تا وب‌سایت

و شبکه‌های اجتماعی، تبلیغ و ترویج کنید.

7.نسبت به بازخوردهای منفی درباره‌ی شرکت‌ عکس‌العمل نشان بدهید:

برای حفظ مشتریان خود و بالا بردن قابلیت اعتماد برندتان، حتما باید به انتقادات و بازخوردهای منفی عکس‌العمل

نشان بدهید. در بسیاری از سایت‌ها ممکن است درباره‌ی کالای شما اظهارنظر شود؛ چه از طرف افراد خُبره و چه از طرف افراد

معمولی. به آنها پاسخ مؤثری بدهید و به‌دنبال حل مشکل احتمالی باشید.

8.همیشه در دسترس باشید:

باید همیشه در دسترس مشتری و پاسخگوی تماس‌های او باشید. وقتی مشتریان چیزی سفارش می‌دهند، مطمئن شوید که

آن سفارش به بهترین نحو به‌دست آنها خواهد رسید. اگر به‌صورت تلفنی سفارش می‌دهند یا سؤالی دارند، باید مطمئن شوید

که سفارش به‌طور دقیق ثبت می‌شود و سؤال‌شان به‌طور کامل پاسخ داده می‌شود. اگر هم کسی شکایت یا انتقادی دارد،

باید فردی با گوشی شنوا در خدمت او باشد و در اسرع وقت برای رفع مشکل اقدام کند. این نکات موجب

جلب اعتماد مشتری می‌شوند.

9.بخش سؤالات متداول را اضافه کنید:

بخش سؤالات متداول یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین بخش‌هاست. در دنیای دیجیتال امروز، مشتریان حوصله ندارند

برای یافتن سؤالات‌شان زیاد جست‌وجو کنند. برای این کار بخشی را در سایت در نظر بگیرید که به‌راحتی در معرض دید

و قابل دسترسی باشد و کاربران با کلیک روی آن بتوانند پاسخ تمام سؤالات احتمالی خود را پیدا کنند.

واژه ای جادویی که مشتری را متقاعد می کند.

تماس سرد یا اولین تماس در بازازیابی:

شما اگر بخواهید اولین تماس یا در اصطلاح تماس سرد را با مشتری خود برقرار کنید، چه از پشت تلفن و چه به صورت

چهره به چهره، حتما به دنبال هدفی از برقراری این تماس هستید.

سلام ، وقتتون بخیر. امکانش هست تا با فرد تصمیم گیرنده در شرکتتون صحبت کنم به دلیل اینکه

می خواهم اطلاعاتی راجع به …… بهشون بدهم.

وقت ملاقات گرفتن:

در چرخه فروش، وقت ملاقات گرفتن از افراذ تصمیم گیرنده در کسب و کارها بسیار دشوار است. چون اغلب افراد وقت

محدود داشته و در اصطلاح سرشون شلوغه.

مثلا:  سلام جناب … میدونم شما محدودیت زمان دارید و سرتون شلوغه، اما من میخوام یه فرصتی به من بدید تا راجع به

محصولاتمون با شما صحبت کنم به دلیل اینکه من مطمئنم شما علاقه مندید اطلاعات بیشتری راجع به محصولات ما بگیرید.

نهایی سازی فروش ( بستن قرارداد):

آخرین گام در فرایند فروش، رسیدن به مرحله بستن قرار داد می باشد. این مرحله به شدت بستگی به مرحله های قبل دارد؛

اینکه شما چطور رفتار کرده اید. به یاد داشته باشید رازی برای فروش موفق وجود ندارد، بلکه مجموعه ای از اسرار در کنار

همدیگر موجب موفقیت شما خواهند شد.

    نظرتان را بنویسید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.*